Malezyalılar Sabiha Gökçen Havalimanı'nı satıyor. Masada bir de Türk şirket var

Malezyalılar Sabiha Gökçen Havalimanı'nı satıyor. Masada bir de Türk şirket var
Malaysia Airports Holdings Berhad’ın işlettiği Sabiha Gökçen Havalimanı'nın Türkiye’nin ilk nükleer santrali Akkuyu’da faaliyet gösteren ve çeşitli ülkelerdeki havalimanı ve otoyol projelerinde imzası bulunan IC Holding'e satılması bekleniyor.

tclira.com'dan Taylan Büyükşahin yazısına göre; Bir süredir satılacağı ya da Türk şirketinin ortak olacağı dile getirilen Sabiha Gökçen Havalimanı satılıyor.

Malaysia Airports Holdings Berhad tarafından işletilen Sabiha Gökçen Havalimanı'nın IC İbrahim Çeçen Yatırım Holding AŞ'ye (IC Holding) satılması bekleniyor.

IC Holding, Türkiye’nin ilk nükleer santrali Akkuyu’da faaliyet gösteriyor ve Rusya, Suudi Arabistan ve Vietnam’da havalimanı, otoyol projelerinde imzası var.

Taylan Büyükşahin'ın "İkinci pisti açılan Sabiha Gökçen Havalimanı satılıyor" başlıklı yazısı şu şekilde:

Yolcuları geren taksi süreleri kısalacak, uçaklar daha az kalkış ve iniş sırası bekleyecek. Yer ve hava trafiği yoğunluğu nedeniyle yaşanan rötarlar bitecek. Bununla beraber yeni hatlar açılacak ve yolcu sayısı artacak, doğal olarak şirket kârlılıkları büyüyecek.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yeni pistin açılmasıyla beraber yolcu sayısında yüzde 21 artış olacağını söyledi.

Bunlar, havacılık sektörü açısından olumlu adımlar.

Ancak gelişmeler sadece bununla da sınırlı değil.

Malaysia Airports Holdings Berhad’ın (MAHB) işlettiği Sabiha Gökçen Havalimanı satılıyor.

Bir süredir havalimanının satılacağı veya bir Türk şirketinin ortak olacağı dile getiriliyordu. Havacılık sektöründen kaynaklarımla konuştuğumda bu sefer satış işleminde ciddi bir aşamaya geçildiğini gördüm.

Masanın diğer tarafında IC İbrahim Çeçen Yatırım Holding AŞ (IC Holding) yer alıyor.

IC HOLDİNG ÇOK SAYIDA ALTYAPI İŞİNİ ÜSTLENDİ

IC Holding, kamuoyunun da yakından bildiği çok sayıda altyapı işini üstlendi. Havalimanı, otoyol ve liman işletmeciliğinde tecrübeleri bulunuyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu, Kuzey Ege Otoyolu (Menemen-Aliağa-Çandarlı), IC Karasu Port, Zafer Havalimanı gibi projeler bunlardan sadece bir kısmı.

Yurt dışına da açılan IC Holding’in Rusya, Suudi Arabistan ve Vietnam’da havalimanı, otoyol projelerinde imzası var.

Türkiye’nin ilk nükleer santrali Akkuyu’da da faaliyet gösteren IC Holding’in demiryolu, sulama, marina, turizm ve endüstri tesisleri gibi alanlarda da çalışmaları sürüyor.

GÖRÜŞMELER SÜRÜYOR

MAHB ve IC Holding arasında uzun süredir görüşmeler devam ediyor. Bu görüşmeler nihayete erer mi, kısa zaman sonra göreceğiz.

Sonuç ne olursa olsun, Sabiha Gökçen Havalimanı açılan yeni pistle beraber havacılık sektörü açısından yeni bir boyuta geçiyor.

Pegasus ve AJet (Anadolujet) başta olmak üzere çok sayıda havayolu şirketi geleceğini bu havalimanının büyümesine göre şekillendirdi.

SABİHA GÖKÇEN İÇİN BU İLK DEĞİL

Belirli periyodlarla patron değişikliği Sabiha Gökçen Havalimanı’nın kaderinde yer alıyor diyebiliriz. Geçmişte de tanıdık patronlar olduğunu görüyoruz.

Havalimanının internet sitesinde kurumsal yapısıyla alakalı şu bilgiler yer alıyor:

“Türkiye’nin önde gelen holdinglerinden Limak Holding, Hindistan’ın önde gelen altyapı gruplarından GMR Infrastructure ve 1991 yılından bu yana havalimanı işletmeciliği yapan Malaysia Airports Holdings Berhad ortaklığında kurulan ISG, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda mevcut terminallerin işletme hakkının yanı sıra otopark işletmesi, yer hizmetleri, kargo, uçak yakıt ikmal operasyonları ve havalimanı oteli ile CIP tesislerini 20 yıl süre ile işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldı.

30 Nisan 2014 tarihi itibariyle GMR Grubunun, 31 Aralık 2014 tarihi itibariyle de Limak Yatırım’ın şirketimizdeki hisselerini Malaysia Airports Holdings Berhad’a devretmesiyle MAHB, hisselerin tamamına sahip oldu. Halen şirketimiz bir MAHB iştiraki olarak faaliyetine devam etmektedir.

20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon Euro karşılığı devralan İSG, asgari 336 milyon Euro düzeyinde de yatırım yaptı. Bu yatırımların en önemli bölümünü oluşturan İstanbul Sabiha Gökçen’in hızlı büyümesine katkıda bulunacak ve yıllık yolcu kapasitesini 25 milyona çıkaran toplam 320 bin m²’lik yeni terminal binası ve ekleri uluslararası normlarda, modern bir mimari anlayışı ile çevreci bir yapı olarak inşa edildi ve 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete alındı.”

İlgili Haberler