İşte Türkiye'nin dünya liderliği. Bu sadece yiyecek enflasyonu. Bir de her gün vatandaşın gazı alınıyor

İşte Türkiye'nin dünya liderliği. Bu sadece yiyecek enflasyonu. Bir de her gün vatandaşın gazı alınıyor
Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ülkelerinde ortalama gıda enflasyonu %13.3 olurken, Türkiye %93.9'luk fiyat artışı ile gıda enflasyonunun en sert yükseliş kaydettiği ülke olarak listenin ilk sırasında yer aldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), yıllık tüketici enflasyonunu Temmuz ayında yüzde 79,6’ya olarak açıkladı. Gıda ürünlerinde ise yıllık enflasyon yüzde 93,93 olarak kaydedildi. Türkiye’de gıda fiyatları hız esmeksizin yükselirken küresel gıda fiyatları ise son dört aydan bu yana düşüş yaşıyor. Türkiye, yıllık gıda enflasyonunda Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) üyeleri arasında ilk sırada yer alıyor.

OECD ülkeleri arasında gıda fiyatlarının en fazla artış gördüğü ülke açık ara farkla Türkiye oldu. Haziran ayı itibarıyla gıda ve alkolsüz içecek fiyat endeksi Türkiye’de yüzde 93,93 artış kaydetti. Aynı dönemde fiyatlardaki yükseliş OECD ortalamasında yüzde 13,3, AB’de ise yüzde 12 oldu.

OECD ülkelerinde gıda enflasyonunda Türkiye’ye en yakın artış ise yüzde 29 ile Litvanya’ya ait.

Gıda ve alkolsüz içecek fiyatlarının en az yükseldiği ülkeler ise yüzde 1,9 ile İsviçre ve yüzde 3,8 ile İsrail ve 4,1 ile Japonya oldu.

Yıllık gıda enflasyonu Almanya’da yüzde 11,9, İngiltere’de yüzde 9,8 ve Fransa’da yüzde 6,3''e yükseldi.

Gıda enflasyonu (Haziran 2022 %)

Türkiye 93.9
Litvanya 28.5
Meksika 13.6
Yunanistan 12.6
ABD 12.2
Almanya 11.9
İngiltere 9.8
İtalya 9.0
Fransa 6.3
Norveç 5.0
Japonya 4.1
İsviçre 1.9

TÜİK ENFLASYON VERİLERİ

TÜİK''in enflasyon rakamlarına göre; yıllık en düşük artış %23,74 ile haberleşme ana grubunda gerçekleşti. Bir önceki yılın aynı ayına göre artışın düşük olduğu diğer ana gruplar sırasıyla %26,99 ile giyim ve ayakkabı, %27,76 ile eğitim ve %39,34 ile sağlık oldu. Buna karşılık, bir önceki yılın aynı ayına göre artışın yüksek olduğu ana gruplar ise sırasıyla, %123,37 ile ulaştırma, %93,93 ile gıda ve alkolsüz içecekler, %81,14 ile ev eşyası oldu.

İlgili Haberler